neděle 6. května 2012

BRAZILSKÝ ÚČET ZA ELEKTRIKU

Tak dnes mi přišel od n. účet za elektriku. Platím za 1kwh = 0,52581 BRL což je tedy krásné číslo, protože na pět desetiných míst jsem nikdy účet nedostal. Můj první.  Vešel jsem se tedy do rozmezí, které zde naznačil La Tibor v některém z komentářů. Za necelý měsíc mám spotřebu 33kwh. Na to že téměř nic nemám, je to dost, ale je to tím foukáním větráku na všechno co by mohlo chytit plíseň. Navíc jsem s takovou podobnou částkou počítal takže ok.

Prádlo se dá na tom sluníčku usušit, ale musí být pověšené na kolíčky(ne hozené přes šnůru) tím se proces urychlí, takže další malý praktický poznatek. Sranda je že když ho usušíte a odnesete do domu, je za pár hodin vlhké :-)

Za vodu tu platit nebudu, je tu studna a spousty sběrných nádrží na dešťovku, které n. různě přečerpává.
Je to zde normální, že jsou zde nádrže na vodu na barácích, tedy u nás v těch "favelách" a v RD. Nicméně na takovém sídlišti evropského stylu jsem nic takového neviděl. Touto vodou "užitkovou " se sprchují, perou, myjou nádobí a další věci atd. V jedněch stavebninách jsem viděl plánek jak udělat takový rozvod po domě s takové nádrže a dokoce i s teplou vodou.
 No ale tady je to tak, že si natočí vodu z hadice co mám u baráku do petek a vaří z ní a pijou. Filip mi říká, dobrá horská voda mineral. Kafe už jsem z ní taky udělal a v poho. Bylo to jakože automatický, že natočíš vodu z kohoutku a uděláš z ní kafe :-) ... no mrkněte se na  ten dokument co jsem psal v předešlém postu(mohu říci, že nejvíc petek mám já) ostatní mají barely.

Žádné komentáře:

Okomentovat

zase anonym... no fuj