neděle 27. května 2012

BRAZÍLIE FAKTA

Jak jsem včera předpokládal, že když tu u nás trochu zafouká větřík tak bude pršet. Večer, když se setmělo, tak se pročistil vzduch asi hodinovým deštěm. Od té doby je zase krásné počasí a na sluníčku teplo. Takže se dá sušit :-)

Brazílie je země mnoha chutí a vůní. Brazílie je země velkých extrémů. Je to poměrně velký stát s rozlohou 8 511 965 km² je to také 5. největší stát na naší planetě. Není tedy divu, že Brazílie má  4 časové pásma  dokonce i klimatické podmínky se tu logicky liší. Brazíliie má více klimatických pásem. Na severu jde o ekvatoriální pás. V Amazonské nížině je tropický, dále na jih je subtropický a v nejjižnějším cípu vládne mírné podnebí.
Nám tu teď začne zima tedy, zima se tu značí červenec - srpen, kde se udávají průměrné teploty 18-24stupňů.(Myslím tím kde teď zrovna jsem) Naopak, prosinec-leden se tu pohybují teploty kolem 40 což bude taky maso :-).  Protože to sluníčko tady má sílu, sedím tu teď na zahradě a vyhřívám se a při těch 26 je mi tak nějak akorát.
Jsem zvědavej na tu zimu, když n. straší že tu bude kolem 6stupňů. Zatím jí pořad nevěřím, páč jim je zima už teď :-)

Bylo by zajímavé a lákavé procestovat celou tuto zemi a prozkoumat její přírodní krásy :-), tak třeba se to jednou povede.

Našel jsem taky jeden zajímavý článek jak zde chtějí místní děti přinutit chodit do školy a ne za školu :-) tady  se můžete dočíst jak tu tu taky chodí. Prostě a jasně, je svět už dost zvrácenej, no.


Žádné komentáře:

Okomentovat

zase anonym... no fuj