úterý 1. května 2012

TŘETÍ DEN BEZ INTERNETU A TROCHU REKAPITULACE

Třetí den nemám internet a předpokládám, že bude až zítra večer, pokud se norma vrátí z prodlouženého víkendu.  Tak jsem si jásal a upustil do světa informaci o tom, jak jsem připojenej  24hod/ denně a ve finále se mi přihodilo tohle.
Všechno co jsem tu měl k dispozici jsem přečetl a tak tu louskám staré noviny  co jsem si vzal od normy ze zápraží, kam je dává a hledám v nich inzeráty, páč těm rozumím nejvíc, ale snažím se i číst něco abych se učil, jde to blbě, ale o tom to je to nevzdat.
Venku je kolem 20stupňů a prší a prší , ale dneska musím jít na nákup ať chci nebo nechci. Včera jsem dělal trochu pořádek asi z nudy a zjistil jsem, že krom plesnivýho trička, mám plesnivou ještě kšiltovku (takže jsem jí vyhodil), že mi  plíseň začíná taky na pásku od kalhot, takže kůži jsem omyl, že na krosně s kterou jsem přijel, je to na řemíkách no a tak jsem dělal velkej úklid a nikde jsem tu nádheru již nenašel. Všechno jsem očistil a akutně potřebuji ramínka a ty hadry rozvěsit a prát na ně asi větrákem čerstvej vzduch.  No a k těm ramínkům potřebuji taky nějakou tyč, nebo šňůru na které to bude vyset. (ještě mě napadl klasickej sušák, ale doma to sušit v tom vlhku nemohu)Teď je mi jasný proč norma vyhodila celou tu skříň a napadá mě nyní  jak píšu,  jestli tu maj nějaký odvlhčovače a zda by to mělo vůbec při místní vlhkosti smysl. Přinejhorším mi zbyde pár hadrů,  z těch pár, co mám s sebou. Přemejšlím, jestli je to normální být v tak vlhkým baráku, jestli je to tím klimatem a zatím docházím k závěru, že asi jo, ale na 80% tomu pomohlo taky zdejší vytírání našeho filipa, kterej  to bez hadice a 20litrů v každý místnosti zřejmě neumí a hlavně to pak jen rozhání místním koštětem z rohu do rohu. Takže mokrý a nasáklý ze vnitř a pak při těch deštích i z venku a to si troufám říci , že tu venkovní izolaci asi nikdo tak moc neřešil, pokud vůbec. Takže internet není, jde se v dešti na nákupy důležitých věcí.(nebo že bych tu oblezl normy barák a hledal to tajné tlačítko, které jistě existuje a pomohlo by za předpokladu, že mě nevytáhli kabel :-) )
No a tak si  v čechách užívejte nástup jarnoletního počasí, páč, tady je opravdu aprílové počasí a chčije a chčije a já z kávou:-) na zápraží jen koukám jak ta voda dolů padá.
Cestou na nákup jsem zmoklej jak slepice vlezl do místního informacao  a trochu tu svojí závislost ukojil asi hoďkou vyřizování toho nejnutnějšího. Jo i mne čekají maily a nějaká ta prácička. A tak jsem místnímu hošíkovi zaplatit 2BRL a šel na ten nákup, aby bylo další 2dny co jíst.  Napadlo mě, že v kávovaru se dají udělat různé věci, a tak jsem zkusil, čínský nudle a čaj místo kafe. Co člověk s horkou vodou nedokáže :- ) .
Přišel jsem pořádně promočenej , že jsem triko ždímal ve sprše, stejně jako kraťasy a boty. Nyní na to peru tím větrákem vzduch a snad to uschne, uvidíme.
A najednou z ničeho nic se mi to rozjelo, protože se objevil asi mladej, jenom a svítí se u nich a tak jsem zase spojenej se světem. Takže zase bude nějaké to samostudium   Jsem rád , že jsem se spletl a je net o den dřív, než jsem čekal.
Tady máte krátkou historii Brazílie:
1)    Asi 9tis.př.n.l. : Předpokládané osídlení přes Beringovu úžinu z Asie
2)    10.-13.stol.n.l. : Příchod kmenů Aravaků, Tupí, Guarani, Karibů a dalších
3)    22.4.1500 : Portugalská expedice tří karavel, deseti menších lodí a asi 1500mužů, jež vedl Pedro Alvarez Cabral, objevuje pobřeží v místě dnešního státu BAHIA
4)    1530 : Martim Alfonso de Sousa založil první obec, Sao Vicente, u dnešního přístavu Santos
5)    1538 : z Afriky byli dovezeni první otroci
6)    1549 : založen San Salvador  de Bahia jako hlavní město
7)    1549 – 1553 : Výbuch napětí mezi Portugalci, jejich spojenci kmenem Tupí a ostatními kmeny. Do země přicházejí Jezuité, kteří zde sehráli důležitou roli v oblasti vzdělání a administrativy
8)    1553 – 1558 : Generální guvernér Duarte  da Costa zavádí pěstování cukrové třtiny a vývoz cukru do Evropy
9)    1567 : založeno Rio de Janeiro, které se stává druhým administrativním centrem kvůli obrovským vzdálenostem, mezi severem a jihem
10)    1624 : vylodění Holandské Východoindické společnosti, začátek budování holandských pevností na pobřeží (Recife), počátek války Holandska s Portugalskem
11)    1654 : Holanďané jsou v Brazílii poraženi, Portugalci vítězí
12)    1690 : na území dnešního státu Minas Gerais je objeveno zlato a později i diamanty.
13)    17-18 stol. : Přivezeno na 3miliony otroků, což má za následek celkovou změnu struktury obyvatelstva
14)    1707 : Indiáni a “Paulisté“ ( obyvatelé kapitanátu Sao Paulo ) bojují s Portugalci  a „ Baianos“ ( obyvatelé kapitanátu Bahia ) o zlatá naleziště a doly. Portugalci vítězí a poražení se stahují  do dnešního Goias a Mato Grosso a nazývají se „ bandeirantes“
15)    1759 : vyhnání jezuitů
16)    1763 : Novým hlavním městem je prohlášeno Rio de Janeiro
17)    1785 : V Portugalsku je vydán zákon zakazující průmyslové aktivity v Brazílii
18)    1792 : Pod vlivem americké revoluce za nezávislost vypukají nepokoje (povstání „Inconfidencia Mineira“ ) vedené Tiradentesem. Rebelové byli poraženi a Tiradentes byl popraven, výročí jeho smrti je 21.duben a je to státní svátek
19)    1800 :Brazílie má 3miliony obyvatel ( + otroky )
20)    1805 : počátek pěstování kávy
21)    1807 – 1808 :\portugalský regent Dom Joao VI. uprchl před Napoleonem i s rodinou a dvorem (celkem 15.000 osob) do Rio de Janeira
22)    1817 : první republikánská revoluce, státy krutě postižené krizí v odbytu cukrové třtiny vyhlašují republiku s provizorní ústavou. Portugalci však hnutí potlačují.
23)    1821 : Revoluce v Oporto v Portugalsku, král Dom Joao VI. se vrací do Lisabonu. Jeho syn Pedro zůstává v Brazílii jako regent
24)    1822 : Pedro vyhlašuje nezávislost na Portugalsku a je korunován jako císař Dom Pedro I.
25)    1831 : Pedro I. Abdikuje ve prospěch svého pětiletého syna Pedra II. Vrací se do portugalska , kde vládne do roku 1834. Nezletilého Pedra II. Zastupují regenti.
26)    1840 : ve 14letech je Pedro II prohlášen za plnoletého a stává se druhým císařem Brazílie. Zakazuje obchod s otroky a snaží se o úplné zrušení otroctví.
27)    1888 : Isabel, dcera Pedra II.  a regentka podepisuje „ Lei Aurea“ ( Zlatý zákon ), jímž se otroctví úplně ruší.
28)    1889 : nekrvavý vojenský převrat, císařská rodina z Brazílie vypovězena, vyhlášena federativní republika.
29)    1891 : schválená první republikánská ústava, industrializace, rozvoj pěstování kávy
30)    1917 : do I. Světové války Brazílie vstupuje na straně spojenců
31)    1930 :  Politocký převrat který vede Getulio Vargas, je vyhlášen „totalitární“ Nový stát  a fašistická ústava
32)    1942 : Brazíliie vstupuje do II.světové války na straně spojenců
33)    1945 : Pád Vargasovy vlády, vydání nové velmi liberální ústavy
34)    1950 : Vargas opět zvolen prezidentem v lidovém hlasování. V roce 1954 však ztrácí podporu lidu a tak páchá sebevraždu
35)    1955 – 1961 : Juscelino Kubitschek de Oliveira presidentem, období prudkého ekonomického růstu, bleskové vybudování nové metropole Brasília
36)     1964 : pravicový převrat nastolena vojenská diktatura
37)     1984 – 1985 : propad ekonomiky, konec vojenské diktatury
38)     1985 – 1989 : období konsolidace a demokratizace, nová ústava
39)     1995 : Brazílie, Argentina, Uruguay a Paraguay zakládají hospodářskou integraco „ MECROSUR „
40)     1995 – 1998 privatizace státních podniků
41)     1998 – 2002 Brazílie zažívá výrazný ekonomický propad
42)     2002 : poprvé v historii zvítězila levice( Strana pracujících), její prioritou je zmírnění obrovských sociálních rozdílů a agrární reforma
43)  no a jsme už v součastnosti, tak tady jeden článek

I k tomu je internet dobrej prostě samostudium, dobrá kniha je co doporučoval  La Tibor tady, měl jsem na ní již několik recenzí a určitě stojí za to přečíst. Já jdu do toho ...







Žádné komentáře:

Okomentovat

zase anonym... no fuj