středa 25. července 2012

JAN STERN HVĚZDA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ EVROPY VS. ÚDRŽBÁŘ V BRAZÍLII

Pořád je nějaká akce a dokonce nás tu svou návštěvou obohacuje hvězda pražského předměstí a známý esejista JAN STERN. No kdo by to řekl, že se nám tu bude vyjadřovat takový velikán českého,  inteligentního humoru. Honzo děkujeme je to fakt super že jsi tu s námi a tolik nás tu obohacuješ .
stavbaonline468.gif

Ale pojdme se věnovat přízemnějším věcem a to jak tu jedna bezcenná nula krůček po krůčku pokračuje v tom všem. Musím říct, že se ze mě stává údržbář té naší farmy a jelikož tu F. nebyl již několik dní tak mě N. využívá k různým činnostem,které mi v zásadě nevadí a navíc se tu dá odmakat alespoň část nájmu, což potěší. Vnímám, že je to oboustranně výhodný obchod.  Pro mě je to začátek a tak v podstatě dělám cokoliv, co se naskytne i za relativně drobné, ale já za tím vidím víc než jen peníze, je za tím spousta dalších příběhů a dveří, které můžou být otevřeny jen je otevřít Světoběžníku...
Každopádně mám tu prozatím dost práce a s tím o co se snažím ještě na netu, mám někdy pocit že to fakt do sebe nějak zapadá.  Protože jsou po mě požadovány fotky vyfotil jsem to jak to vypadá u N v domě, kde jsem jim maloval(co taky, že jo), natíral strop v pokoji a v koupelně včetně oken a dveří.
Fotky jsem dávám pro představu jak tu lidé žijou, bytečky a příbytky mají opravdu (krom luxusnějších míst) malé skromné místnosti. Tady v tom domečku je jeden pokoj, koupelna s WC a kuchyní s obývákem dohromady a bydlí tady N. se svým vnukem B. a občas zde přespí i její dcera s vnučkou. Musím taky konstatovat, že se tu zřejmě jako moc do hloubky neuklízí, tedy nějaký větší úklid jako je třeba zvykem čas od času v ČR tu pravděpodobně neprobíhá.(Myslím alespoň vánoční a velikonoční úklid :-)) Páč jsem tady tahal pavučiny z lustru, okna před malováním musel umýt a od doby kdy byla malována před tím na ně nikdo s hadrem nesáhnul a tak dále a tak dále. Zdejší střední třída má na úklid a další domácí práce služebnou, to je tady opravdu standard, ale jak vidíte nejsem v kategorii střední třídy Takže fotky z domu N. pro obraz všech.







 Takže jsem strávil asi 18hodin práce s tím co jsme si s N. domluvili a za částku 50brl + jednou denně pokud jsem dělal tak i jídlo :-) Nicméně si to asi spočítala a dnes mi  říkala další své plány, jako natřít krovy, namalovat domy z venku a některé i  uvnitř a tak dál.Je mi sympatické že se o to svoje živobytí stará a opravdu se snaží vybrané prašule z nájmů částečně investovat do oprav a údržby svých nemovitostí. Počítám že jsou některé více jak 25let staré a moc tu neřeší jako izolaci proti vodě, tedy vůbec, a další základní prvky, které by zabránili chátrání jako třeba zatékání ze střechy opraví přehozením igelitu či  nějaké plachty a jdou od toho dokud plachta nes trouchnivý, nebo se neobjeví flek ve stropě, nebo zdi. Některé technologie vůbec nechápu a děla bych věci jinak a jinak je dělat budu, jen je těžké jim to vysvětlit, že to vidím jinak a myslím dobře.
tak ještě pár fotek, tady tento dům budu natírat z venku prozatím a to jak barvou tak napouštět dřevěná okna a dřevěné prvky střechy (samozřejmě záleží na rozpočtu paní N.)
sloupy pod krytým parkingem jsem již natřel 

 A tak se tam u nás na vesnici nenudím díky práci a tady taky ne, díky HONZOVI


4 komentáře:

  1. no vidis, tvoje domaci ma taky Sky HDTV :D rekni at ti natahne tv do baraku, jestli to jde. Polovinu portugalstiny, pokud se v ni chces zdokonalovat, vydolujes z TV.

    OdpovědětVymazat
  2. No tento domek není zrovna mojí domácí(teda je ale bydlí tam nějakej nájemník, kterej tay skoro nikdy není a zjistil jsem že má za ženu Polku :-)), ale ta má taky satelit a já nevím proč tu telku nechci. Prostě je mi bez ní líp. Ale poslouchám tu brazilský rádia přes net a tak aspon něco :-) v tom směru zdokonalování jazyka. TV je strašnej žrout času a je plná kokotin co ti vymejou mozek, koukej já jsem byl strašnej konzument a defacto když jsem nebyl v práci tak jsem byl před bednou dá se říct a tak mi to nějak ani nedocházelo a je fakt že bez bedny to není takovej nápor na bednu :-), ne mě je takto dobře a nehrnu se do TV, co s ní:-), koukat na zprávy telenovely, fotbaly(to jedině), ale to je taky prostě žrout času a bez telky mám víc času a stejně nestíhám.

    OdpovědětVymazat
  3. taky nerikam abys u ni tvrdnul, telku bytostne nesnasim, ale jak je tady pustena 24/7 tak obcas neco postrehnu. Nevim jestli se to nekdy k necemu bude hodit. Posledni leta v cesku sem spal u pustene televize, kde hral Bloomberg TV a nebo CNBC a vzbudil me jenom breaking news... Tak sem to strasne zral

    OdpovědětVymazat
  4. Jsem bez ní, žiju bez ní a dokud to půjde budu bez ní. A puštěnou jí jako kulisu :-), jde to i jinak a mě to fakt zatím takto vyhovuje. Mám pocit, že můžu hlavu nabít jinejma informacema, než těma s TV... zprávy mě děsí a na netu jich je ... aspon si vyberu to co mě zajímá...

    OdpovědětVymazat

zase anonym... no fuj