neděle 3. června 2012

PORTUGALŠTINA - BRAZILSKÁ

Dnes neděle a krásné počasí jít třeba k moři :-) krásných 28-29stupňů a fouká vítr, takže by mělo asi zase sprchnout, páč když tu u nás zafouká větřík  tak pak sprchne. Jsem rád , že fouká a jde to do baráku, všichni dali všechno ven na usušení, vyvětrání, takže je tu taková malá prádelna.(sušárna)
Z dálky se ozývá hudba, která je příjemná na poslech a je to prostě nedělní pohodička.

Práce na domečku teďka odsejpá a je v podstatě pořád co dělat, renovuju dveře, natáhnul jsem omítku na další stěny a maluju a maluju a natírám a natírám, dotoho se neustále zbavuju plísně z krosny, bot a tašky na noťas. Takže se to tu pomalu, ale jistě, den za dnem v brazilském tempu s českýma rukama, blíží k bydlení, které bude čisté a možná i bez plísní, páč tý srajdy na to jsem už koupil snad hektolitr :-).  No až se skončí u vnítř budou se dělat ještě kosmetický úpravy venku na terase a okolo terasy.

Pořád se čeká na elektrikáře, kteří už měli přijít asi 10x, další termín je dnes, ale předpokládám, že dnes to taky neklapne. Prostě s tím už se člověk holt musí nějak smířit nebo co, protože vztekat se stejně nemá cenu a ničemu to nepomůže. Fakt je že pokud je dobré počasí je prostě nálada u mě nějak lepší nebo co, jsem víc v klidu a nasávám to sluníčko a snažím se být aspoň chvilu na plastový židličce a u stolku a něco tvořit na netu, nebo psát tento blog.

Defacto jsem tu už více jak měsíc zavřenej a izolovanej od světa, nevyjel jsem nikam dál než 2km od baráku do zdejšího marketu , na druhou stranu si to tu raději budu dělat všechno v pohodovém tempu sám než s Fildou, protože mě to nejen baví, ale mám prostě klid a nemusím se stresovat, že někde něco vyvede. Takže větičku "eu vou fazer isso" už dávám dokonale. No doknce mé portugalštiny samouka mě zbývá ještě 30lekcí z poslední 3tí části. Je super, že se tam dá děla spousta věcí, jako psát diktáty, dělat různý doplňovačky a tak dále a tak dále. takže pak se člověk vrátí zase na začátek a může cvičt a cvičit dokud nenacvičí. Nyní jí půštím pár dní u práce a před spaním tak mi tam něco v té hlavě zůstane no.
Rozhodně je to lepší než to bylo to určitě a začínám víc rozumět :-), myslel jsem si však, že to půjde rychleji no :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat

zase anonym... no fuj