pondělí 4. června 2012

BAŤA V BRAZÍLII

Brazílie je země, která má ve své historii čechy, nebo čechobrazilce, co se významě podepsali do zdejších dějin. Jedním je JAN ANTONÍN BAŤA, který zde pobyl několik let života a podařilo se mu tu vybudovat podniky jak jinak než obuvnické ale i jiné. Dokonce tu založil i několik měst a plánoval jsem přivést tisíce čechů, kdyby II.světová dopadla jinak.

Ten druhý má české předky a od roku 1956 do roku 1961 byl brazilský prezident. Ano je to Juscelino Kubitschek de Oliveira 
je to doktor a významný politik, který tuto zemi ovlivnil v mnoha aspektech a nechal postavit město Brasilia, které  stalo hlavním městem:-).

Největší komunita čechů žijící v Brazílii je údajně v SAO PAULO. Je to zřejmě také tím, že je to největší město v Brazílii a je již dosti evropské. V Rio de Janeiru existuje také komunita čechů, ale další podrobnosti jsem zatím nezkoumal:-).  Proč to sem píšu, protože mě zaujal tento článek kolik čechů může být, nebo je v Jižní Americe.

Jinak u mě žádná změna :-), elektrikáři nedorazili ani v neděli, takže jen oni ví  kdy se jim to podaří. Dnes bylo venku nádherně a teplota přes 32stupňů, takže proběhl malý generální úklid oblečení co jen tak nevybalím, tak doufám, že mi to nezplesnivý.... 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

zase anonym... no fuj